Το κακό web design δεν είναι μόνο ενοχλητικό – σας κοστίζει

Οι επισκέπτες στον ιστότοπό σας κρίνουν την ικανότητα της εντός δευτερολέπτων. Στην πραγματικότητα, ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι χρειάζονται μόλις 50 χιλιοστά του δευτερολέπτου για έναν επισκέπτη να αποφασίσει εάν θα παραμείνει στον ιστότοπό σας ή θα φύγει.

Οι καλοσχεδιασμένοι ιστότοποι, που έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την εμπειρία χρήστη (UX), έχουν τη δυνατότητα όχι μόνο να διατηρούν τους επισκέπτες στον ιστότοπό σας, αλλά και να δημιουργούν το είδος της σχέσης που οδηγεί σε μακροχρόνια επισκεψιμότητα. Οι ιστότοποι με κακή σχεδίαση, από την άλλη πλευρά, είναι το ψηφιακό ισοδύναμο ενός καταστήματος  με κολλημένες πόρτες, σπασμένα παράθυρα και διαρροές.

Ακολουθούν ορισμένες από τις πιο σημαντικές αρχές για τη βελτίωση της σχεδίασης UX του ιστότοπού σας.

Σχεδιασμός για έναν πρωταρχικό στόχο.

Ποιο είναι το νούμερο 1 πράγμα που θέλετε να κάνουν οι επισκέπτες του ιστότοπού σας;

Εάν δεν μπορείτε να απαντήσετε σε αυτήν την ερώτηση, πιθανότατα δεν είστε έτοιμοι να δημιουργήσετε έναν ιστότοπο. Οι πραγματικά χρήσιμοι ιστότοποι το καθιστούν σαφές για το τι αφορούν. Σκεφτείτε τον ιστότοπο με τις περισσότερες επισκέψεις στον κόσμο, την αρχική σελίδα της Google.

Δεν έχει σημασία ότι η Google προσφέρει δεκάδες αγαθά και υπηρεσίες στο 2020. Το πρωτότυπο και ακόμα βασικό προϊόν της Google κυριαρχεί στον ιστότοπό του: ένα μόνο κενό πεδίο αναζήτησης, όλες οι άλλες επιλογές ελαχιστοποιούνται και ωθούνται στο περιθώριο.

Ο καλός σχεδιασμός UX διοχετεύει τους επισκέπτες προς μια ξεκάθαρη δράση, είτε πρόκειται για αγορά ενός προϊόντος, για εγγραφή σε υπηρεσία είτε για ανάγνωση μιας είδησης. Οι ιστότοποι χωρίς πρωταρχικό στόχο συχνά υποφέρουν από κρίση ταυτότητας και καταλήγουν να βάζουν τους επισκέπτες τους στο «παράδοξο της επιλογής».

Γράψτε όπως διαβάζει ο χρήστης.

Σήμερα, αντί να διαβάζουμε, σαρώνουμε. Μελέτες παρακολούθησης των ματιών αποκάλυψαν ότι οι χρήστες του Διαδικτύου «διαβάζουν» σε σχήμα F, κυρίως σαρώνοντας τίτλους, υπότιτλους και τις εισαγωγικές προτάσεις παραγράφων ως μέσο αντιστάθμισης του όγκου πληροφοριών που διατίθενται στο διαδίκτυο.

Ο έξυπνος σχεδιασμός UX θα φιλοξενήσει τέτοιες συμπεριφορές φορτώνοντας εκ των προτέρων τις πιο σημαντικές, επίκαιρες, «φέροντες» λέξεις πληροφοριών στην αρχή των πρωτοσέλιδων και των προτάσεων, στο αριστερό περιθώριο, όπου οι χρήστες ελπίζουν να τις βρουν. Επιπλέον, οι φιλικοί προς το χρήστη ιστότοποι αποφεύγουν τα μεγάλα τμήματα κειμένου υπέρ των μικρότερων, πιο εύπεπτων παραγράφων με συχνά διαλείμματα.

Το κομμάτι του περιεχομένου σας, η χρήση λιστών με κουκκίδες ή αριθμημένες λίστες και η χρήση λευκού χώρου για οπτικό διαχωρισμό του περιεχομένου επιτρέπουν στους επισκέπτες περισσότερα σημεία «άλματος» καθώς σαρώνουν οργισμένα τις πληροφορίες που αναζητούν.

Επενδύστε σε συναρπαστικά γραφικά.

Θυμάστε νωρίτερα όταν μάθατε ότι οι επισκέπτες θα κρίνουν τον ιστότοπό σας σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο; Πολλά έχουν να κάνουν με τα γραφικά. Για πολλούς επισκέπτες, εάν τα γραφικά απογοητεύουν, τότε ο ιστότοπος στο σύνολό του απογοητεύει.

Ως άνθρωποι, είμαστε οπτικά πλάσματα, ευνοώντας τα μάτια μας πάνω από όλες τις άλλες αισθήσεις, με περισσότερο από το 50 τοις εκατό του φλοιού – την επιφάνεια του εγκεφάλου – αφιερωμένο στην επεξεργασία οπτικών πληροφοριών. Λαμβάνοντας υπόψη τις γνωστικές μας ικανότητες, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι προτιμούμε τους όμορφους ιστότοπους που βασίζονται σε εικόνα από τους λιγότερο αισθητικούς.

Ακόμη και μέσα σε οπτικές πληροφορίες, έχουμε μια σαφή προτίμηση για τις εικόνες από το κείμενο. Ο εγκέφαλός μας επεξεργάζεται εικόνες 60.000 φορές πιο γρήγορα από τις λέξεις, γι ‘αυτό δεν μπορούμε να αντισταθούμε στην εξέταση των εικόνων πριν από την ανάγνωση. Είναι απλώς πιο εύκολο στον εγκέφαλό μας. Γνωρίζοντας αυτό, είναι σημαντικό να επενδύσετε σε υψηλής ποιότητας φωτογραφίες ή βίντεο που βοηθούν στην αφήγηση της ιστορίας του ιστότοπού σας όσο το δυνατόν περισσότερο, εξοικονομώντας λέξεις στο σημείο όπου αποτυγχάνουν οι φωτογραφίες.

Ταχύτητα της σελίδας σας.

Δεν είναι μόνο ότι οι άνθρωποι δεν έχουν υπομονή να διαβάζουν πια. Δεν έχουμε υπομονή γενικά. Το Διαδίκτυο έχει καλλιεργήσει μια κουλτούρα που έχει περιμένει άμεση ικανοποίηση. Όταν πρόκειται για τον ιστότοπό σας, αυτό σημαίνει ότι περίπου το 40 τοις εκατό της εισερχόμενης επισκεψιμότητάς σας θα σταματήσει εάν η φόρτωση του ιστότοπού σας διαρκεί περισσότερο από τρία δευτερόλεπτα.

Μενού